Tävlingsdax på UVFK

Ja i går var jag o Rozzini och Ellie i väg till UVFKs nya anläggning utanför Uppsala. Klassen var en MSVB:4, lite uppvärming inför kommande omg i div 1 på lördag.

Framridningen flöt på jättebra, han kändes mjuk och fin. Inne i stora ridhuset där tävlingsbanan låg, var det tänkt att man skulle rida runt banan, utanför staketen. Det var ganska trångt och Rozzini reagerade på nån på läktaren och spände till sig precis innan vi skulle rida in. I bland blir han lite "instängd i sig" själv när han blir spänd och svår att påverka. Det var det som hände nu och det kändes seeegt spec i travdelen. Fick några underbetyg pga för dålig bjudning och dessa drog såklart ned. Galoppdelen var ok, vi kan byta flashigare och med mer tryck. Mellangalopperna var bra, men fick bara 6 , snålt! Han kändes fin i munnen och var mkt stadigt i formen, så det var jag nöjd med. 61,75% kändes ganska rättvist och vi slutade 11, och det var 6 plac.

Nu känns det skönt att det inte är så långt tills nästa tävling, som är på lördag i Heby. Gårdagens tävling fungerade som tändvätska för mig och jag känner mig mer laddad än någonsin!

Mitt resultatmål är ju 65% i år i MSVB och det skulle inte sitta fel att pricka in det på lördag....
Men för att komma dit måste mycket stämma, jag måste rida bra och ha Sini " med mig" inne på banan, så det får bli målet för prestationen på lördag. Så får vi se hur långt det räcker!

Rid vackert!


Kommentarer
Postat av: Ankie

Hej hallå! skulle egentligen åkt till heby och kollat på omgången men jag fick influensan lagom till helgen så det blev sängläge för mig, men jag fick höra att Sini blev halt på framridningen?! Hur e d med er och det va väl inget allvarligt? Det är såååå tråkigt när sånt händer, men vi håller tummarna för er! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback