Nu är det vår och det betyder lag serier!

Anldningen till att jag gillar våren så mycket mer än hösten, kan vara det att på våren går division 1 i dressyr. Och i vår kommer även lag-Sm att ridas på Strömsholmstävlingen i juni. Att rida i lag måste vara den roligaste tävlingsformen (kan möjligtvis toppas av küren, men det har jag inte proavt ännu) alla kategorier. Jag har ridit i lag så länge jag kan minnas, och alltid tyckt att det är så roligt. Mycket för att vi har så kul när vi tävlar, och att vi alltid haft en otrolig "laganda" i vår klubb. Vi peppar varann, hejar, och gör vårt allra bästa! Många tycker att det är jobbigt att rida i lag, rent psykist, att man känner extra press inför de andra lagdeltagarna osv. Själv ser jag på det från ett annat håll, jag tycker det är tvärtom. När man rider i lag har man varandra, man bygger tillsammans fram ett resultat. Och man får en extra kick av sina lagkamrater som hejar och pushar, man vill helt enkelt lite mer!

Förra året hade vi ett jättebra lag och kom på 2:a plats totalt i serien. Vi var plac 2:a i både första och sista omg. I den andra omg hade vi en skadad häst och red med två reserver, vilket drog ner våran placering lite. Men det var endå kul för reserverna att få rycka in och öva sig lite.

I år ska vi vara bättre en någonsin! Jag och Sini ska hålla igång tävlandet med lite Div 1, mellan de nationella starterna. Det ska bli väldigt spännande och intressant inför vårens serie, och planeringen är i full gång!

later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback