Missöde med transporten...

Ja i dag var det inte min tur dag om man säger så. Har gjort min första "tabbe" sen jag började köra bil, för nästan tre år sedan nu. Var så klantig när jag skulle åka till ridhuset, fastnade med trailern i ett tak som stack ut på gården...som tur var gick det bra med Rozzini, han var lite skärrad men ändå lugn. Värre är det vell med transporten som nu har ett hål i taket...Så jä**a klantigt! Jag fick lite panik när det var så halt och transporten bara gled och jag kom igenstans, jag var själv och hade Rozzini i. Ingen bra sitution direkt. Som tur var kunde jag ringa mamma och hon var så snäll att komma ut och hjälpa mig få loss fanskapet.

Ridningen gick förvånandsvärt bra endå, lite skakigt en stund. Men fin kändes han. Har tänkt ut några delmål under de kommande veckorna, måste försöka motivera mig att rida bra och ha småmål att jobba med varje vecka, för huxflux så är det februari och tävlingarna drar igång, och då måste man vara igång!

Ska fundera lite mera på målen och sen lägga upp dem. Nu ska jag ut i stallet en sväng!

Later

Update: Min "turdag" fortsätter, när jag dragit på mig stövlarna för att gå ut i stallet, snubblade jag på trappsteget och vrickade foten. Läste dock mitt horoskop nyss, (ja jag tror på sånt) och där stod det att min "lyckodag" skulle infinna sig till helgen. Det hoppas jag verkligen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback